Playrust sitesinde sizler için yayınlanan yenilikleri Türkçe olarak paylaşmaya devam ediyoruz!
Bu sefer Rust 128 Türkçe” ile karşınızdayız! Rust Devblog 128’i sizler için Türkçe’ye çevirdik!

Rust 128 Türkçe

Yeni mağaraların içine göz atın! Malzeme sistemine büyük yenilikler! Çimen ezilmesi, bina yapım bildirimleri, radyasyon kıyafetleri ve daha fazlası!

Doğal Mağaralar – Vincent Mayeur

Rust 128 Türkçe MağaralarRust 128 Türkçe MağaraBu hafta oyunun bu kısmıyla alakalı gayet verimli geçti. Şahsen ben görünüşle ilgilendim. Ayrıca Andre ve Diogo yeni özellikler eklediler. Bu sayede aklımdaki mağaraları hayata geçirmem artık daha da kolay olacak.

Artık ortama bağlı ışıklandırma var. Tamamen kapalı bir ortam olduğu için günlük ışık değişimlerinin etkisini kaldırdık. Günün her saati kapkaranlık olabilirler artık.
Mağara içindeki materyallerin üzerinde görüntü ayarlamaları yaptım. Mağarada taş, çakıl ve kum dışında pek bir şey bulunmadığını düşünerek hareket ettim. Bölgesel renk farklılıklarını da dahil ettik. Bu sayede bölgeden bölgeye mağaralar içindeki renkler farklılık gösterecek.

Geri kalan zamanımda da giydirme denemeleri yaparak sonunda ulaşacağımız sonuca yakın bir şeyler bulmaya çalıştım.

Bölgesel Malzeme Sistemi – Maurino Berry

Eski Rust XP sistemini tamamen bu sistemle değiştirmeye hazırım. Kısaca özetlersek; değişmesini bekleyebileceğiniz şeylerin listesini verdik. Öncelikle sadece toplanabilecek malzemelerin listesini vereceğiz. Bunlar çoğu planda ortak kullanılan şeyler olacak.

Sadece toplanabilen malzeme örnek listesi.:

  • Metal Boru (metal pipe)
  • Halat (rope)
  • Dişli Çarklar (gears)
  • Yapıştırıcı (glue)
  • Endüstriyel Bant (duct tape)
  • Dezenfektan (disinfectant)
  • Teknolojik Parçalar (Yonga kutuları gibi) (Tech Parts – Circuit Boards)
  • Batarya (battery)
  • Çadır Bezi (tarp)
  • Çiviler (nails)
  • Vidalar (screws)

Bu malzemelerin kullanışı açısından da yapılacak değişiklikler şu şekilde.;

  • Herşey başlangıçtan itibaren yapılabilir olacak (Blueprint aramak yok yani).
  • Üretim yapmak için toplanmak zorunda olan parçalar.
  • Yeni oyuncular haritanın güneyinde doğacak.
  1. Radyasyon;
  2. Kuzeye gittikçe daha radyo-aktif bölgeler.
  3. Korunmadığınız zaman hareketinizi yavaşlatacak.
  4. Kıyafetlerin radyasyona karşı koruma değerleri olacak.
  5. Radyasyon suitleri yüksek dozlarda radyasyondan koruyacak. (Radsuit – Hazmat suit)
  • Daha yüksek seviye eşyaların toplanacak malzemeleri kuzeye yakın bulunacak.
  • Tüm materyal toplama oranları ilk çıkışla orantılı olacak şekilde düzenlenecek.

Ana fikir daha yüksek seviye şeyler için daha “içerilere” yani kuzeye gitmeniz. Kuzeye gittiğinizde toplayacağınız şeyler daha kaliteli ve üst seviye olmaya başlıyor. Radyasyon insanların bu bölgeleri istila etmemesi adına getirilen bir sistem. Radyasyon sayesinde oyuna başlar başlamaz yüzünüzü kuzeye dönüp “Ya Allah!” diye koşmaya başlayamıyorsunuz. Hazırlık yapmanız gerekiyor. Kuzeye gittikçe hazırlıklarınızı arttırmanız gerekiyor ve yavaş yavaş en kuzeye gitmeye çalışır hale geliyorsunuz.
Bu sistemin getirilerinden biri de belli başlı “canı sıkılan” kesim dışında oyunda ilerlemiş kişilerin başlangıç noktası olan güney bölgesinde bulunma amacı olmayacak olması. Yeni oyuncular; AK47lerle üstüne koşan kişilerle çok daha nadir karşılacaktır. Ne de olsa onların güneydeki malzemelerle işi kalmamış olacak. Bu değişiklik tamamen geri döndürülebilir veya farklı bir şekle sokulabilir fakat şimdilik XP sisteminin yerine bu sistem daha olası gözüküyor. Eski XP sisteminden dersimizi aldığımız için gereken testleri yapmadan bu sistemi oyuna getirmeyeceğiz.

Rust 128 Türkçe – Kasma Sorunu (Yazının İkinci Kısmı)

Rust 128 Türkçe – İnşa ve Görüntü (Üçüncü Kısım)

Rust 128 Türkçe – Yenilikler ve Müzik (Son Kısım)