PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları, Merhaba arkadaşlar bugün sizler için 8 Aralık tarihinde yayınlanan ve şuan test sunucularında oynayabileceğiniz yeni içerikleri içerek güncelleme notlarını paylaşıyoruz.

Biliyorsunuz ki son zamanların en çok oynanan ve e-spor olma yönünde hızla ilerleyen PUBG gelen tüm güncellemelerle oyuncularını şaşkına çeviriyor, tüm oyuncuların en çok istediği şey ise fps sorununun çözülmesi. Birçok kişi düşük fps sorunu ile can çekişmekte 🙁 ben de dahil bir kesim PUBG oyuncusu fps sorunu yüzünden oyuna ara vermiş olabilir fakat bu gelecek güncelleme ile fps sorununa yeni harita ile çözüm bulmuşlar gibi gözüküyor, tabi başka detaylar ve optimizasyon için yaptıkları başka şeylerde vardır da, ben daha yüzeysel gözüken haritanın değişmesiyle giderilen fps sorunundan bahsettim :)Lafı fazla uzatmadan hemen test sunucularına gelen güncellemenin notlarına bakalım.

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları

Test takviminde 8 Aralıktan 10 Aralık saat 13:00’a kadar test sunucularında denenebileceğini yazıyordu fakat siz bu yazıyı okurken bu tarih geçmiş olacağına eminim 🙂 şimdilik 2. test zamanını bekliyoruz, henüz daha açıklama gelmedi ama er yada geç gelecektir, test sunucularına girmeye çalışan arkadaşlara da duyurulur 🙂

Bölgeler ve Modlar

NA – SOLO & DUO & SQUAD, FPP / TPP
EU – SOLO & DUO & SQUAD, FPP / TPP
AS – SOLO & DUO & SQUAD, FPP / TPP

 

Lobi Değişiklikleri

Lobi arka planı ve arayüzü tasarımı değiştirildi.
Test sunucusunda bazı menü seçenekleri (üzerinde çalışıldığı için) gizlenecektir.

 

Arayüz

Sağlık çubuğunun rengi tekrar tasarlandı:
Sağlık %50’nin altındayken sarı olacak.
Sağlık %25’in altındayken kırmızı olacak.
Sağlık %10’un altındayken kırmızı olacak ve yanıp sönecek.
Belli bölgeler için oyun fontu değiştirildi.

Rusça, Lehçe ve Türkçe dilleri için okunabilirlik ayarlandı.

 

Atmosfer Değişiklikleri

Playerunknowns Battlegrounds Miramar (Çöl Haritası)

Yeni bir harita eklendi. Miramar haritası test sunucusundaki tek aktif harita olacak.
Miramar’da iki hava durumu var: Açık ve Gün Doğuşu

Eklenen yeni çöl temalı Miramar haritası hakkında detaylı bilgi ve haritadaki bölgelerin açıklaması için bu yazımızı okuyabilirsiniz; https://oynadi.com/oyunlar/pubg/pubgnin-col-haritasi-miramar-resmen-yayinlandi-harita-ve-bolge-isimleri/

Eşyalar

3 yeni silah eklendi. Bu silahlar sadece Miramar’da bulunabilecek.

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları – Yeni Silah kesik Namlu

Kesik-Namlu eklendi. Kesik-Namlu dünyada bulunabilecek. 12 gauge cephane kullanıyor ve 2 fişek alabiliyor. Diğer pompalı tüfeklere kıyasla daha kısa menzili, daha yüksek dağılımı, daha düşük hasarı var ama çok hızlı ateş edebiliyor.
Yardım paketine yeni bir kamuflaj kıyafeti eklendi.
R1895 Miramar’da bulunamayacak.

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları – Yeni Silah WIN94

Win94 eklendi. Win94 dünyada bulunabilecek. .45 cephane kullanan alttan kollu bir tüfek. Hiçbir eklenti takılamıyor; orta menzilde etkili, yavaş doldurulan bir silah ama yüksek hasara sahip.

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları – Yeni Silah R45

R45 eklendi. R45 dünyada bulunabilecek, .45 cephane kullanıyor ve 6 mermi koyulabiliyor. Kırmızı Lazer Görüşü takılabilir. R1895’e kıyasla daha isabetli ve daha hızlı doldurulabiliyor.

 

Ses İyileştirmeleri

El bombasının ses efektleri geliştirildi:
Patlamadan olan uzaklığa göre ses değişecek.
Örneğin; uzaktan sadece patlamanın sesi duyulurken, 20m menzilden patlama ve parçaların havaya uçması da duyulabilecek.
Mavi Alan’ın kenarındaki ses efekti azaltıldı.

 

 

Araçlar

3 yeni araç eklendi:

Van eklendi. Van, altı koltuklu bir araç. Düşük son hıza ve motor gücüne sahip, ama oyundaki en dayanıklı araç.

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları – Yeni Araç

Kamyonet eklendi. Kamyonet dört koltuklu bir araç ve Miramar’ın engebeli arazisi için uygun.

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları – Yeni Araç

Aquarail eklendi. Aquarail iki koltuklu bir su aracı. Yolcu koltuğundaki oyuncu silahlarını kullanabilir. Yüksek hareket kabiliyetine sahip.

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları – Yeni Araç

Motosiklet ve Buggy de Miramar’da bulunabilir; Erangel’deki kardeşlerinden farklı tonlara sahip olacaklar.

Araç seslerinin değiştiği ve PUBG’deki araç seslerinin nasıl yapıldığı hakkında bir röportaj yazısını çevirdim okumak isterseniz; https://oynadi.com/oyunlar/pubg/pubgde-ki-arac-sesleri-degisiyor-yeni-arac-geliyor-bakin-yeni-arac-sesleri-nasil-yapiliyor/

Sunucu Optimizasyonu Hakkında;

Oyuncuların anormal şekilde hareket etmesine yol açan sunucu gecikmesi azaltıldı.

 

Oynanış Değişiklikleri

Araçlarda sürücü konumunda olmayan oyuncular artık iyileştirme ve enerji eşyalarını kullanabilecek.
Kar98k ve M24 hasarı yükseltildi; AWM hasarı düşürüldü.
Keskin Nişancı Tüfeklerinin (KNT) göğüs vuruşlarında verdiği hasar %10 arttırıldı.
Yatış pozisyonundaki dikey nişan alma menzili arttırıldı.
Suya girişteki efekt parçacık sayısı arttırıldı.
Dürbünlerdeki bulanıklaştırma efekti tekrar ayarlandı.

 

Animasyon

PlayerUnknown’s Battlegrounds Xbox One X

FPP modunda silahın ekrandaki pozisyonu silaha takılı olan dürbün veya başka eklentilere göre değişecek.
Uzi’ye eksik olan atış modu değiştirme ses efektleri eklendi.
Kendi karakterinizin içini görmemeniz için FPP animasyonları ve limiti ayarlandı.
FPP modunda sürücüler için kamera doğru pozisyona getirildi.
FPP modunda çoğu silahın pozisyonu kostümlerle çakışmamaları için değiştirildi.
Depar atma ve koşma animasyonları arasındaki geçiş artık daha yumuşak.
FPP ve TPP modlarında eğilme animasyonları geliştirildi.

 

Hata Düzeltimleri

Artık oyuncular dünya haritası açıkken uçaktan atlayabilecek.
Yakın dövüş silahları ile olduğunuz yerde zıplayıp saldırdığınızda çoğu saldırı animasyonlarının gösterilememesi düzeltildi.
Yumruk atarken eğilmek/kalkmak artık anında yapılamayacak.
FPP modunda karakter yerde yatarken oyuncuların kendi içlerine bakabilmeleri düzeltildi.
Vurulduğunuzda bazen nişanınızın anormal şekilde kayması düzeltildi.
Depar atarken karakter hızının yöne bağlı olarak değişmesi düzeltildi (düz yerine sağa-düz ve sola-düz gitmek gibi).
15x dürbün ilk kez kullanıldığında artık nişangahı bulanık görünmeyecek.
Karakterlerin yapamayacakları zamanlarda bile aracın dışına doğru eğilebilmeleri düzeltildi (pencerenin dışında engelleyen bir obje olması gibi).
Karakter duvara yakınken ve dürbün açmışken artık içinde göremeyecek.
DP-28 ile koşmak artık daha yavaş (diğer LMG ve KNT’ler gibi).
Oyuncuların bazen atlama ve tırmanma animasyonlarında uzak konumlara ışınlanmaları engellendi.

 

Önceki Güncelleme İle Değişenler;

Sağlık çubuğunda enerji simgesinin görünmemesi düzeltildi.
Ölüm kamerası ile ilgili bazı çökmeler engellendi.
Ölüm Kamerası kaydında istemcinin donması engellendi.
Envanterde silah simgelerinin üst üste binmesi düzeltildi.
Ölüm kamerası izlenirken silah salınımındaki gecikme düzeltildi.
Kırmızı Alan bombalarının ses efektleri geliştirildi ve patlamaların ses şiddeti ayarlandı.
Oyun ekranındaki yazı fontu ve envanter eşya isimleri değiştirildi.
Pusula tasarımı geliştirildi.
Tüm oyun ekranı göstergelerinin arka panel renkleri ve saydamlığı geliştirildi.
Öldürme ikonlarının arka panel renkleri ve saydamlığı geliştirildi.
Oyun sonu ekranındaki arka plana bulanıklık efekti eklendi.
Öldürme listesindeki ölüm simgesi kurukafa olarak değiştirildi.

 

Optimizasyon

Karakter animasyonları optimize edildi.
Uzak mesafeden görünen silahlar için detay seviyeleri eklenerek silah işlenmesi optimize edildi.
Çeşitli dünya efektleri optimize edildi.
Çeşitli arayüz unsurları optimize edildi.
Dalga efektleri düşürülerek deniz optimize edildi.
Arazi yükleme süreleri düşürüldü.
Karakterlerin bellek kullanımı düşürüldü.

Playerunknowns Battlegrounds Miramar (Çöl Haritası)

 

Animasyon

Yaklaşık 60 cm veya daha alçak eşyalar için (Shift tuşuna basarken) yeni atlama animasyonları eklendi.
Nişan aldığınızda sağa veya sola eğilirken ceket/kaban çakışmaları azaltıldı.

 

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları – Silah Hasarları

 

Oynanış

Eller ve ayaklar için vuruş hasarı azaltıldı; bacaklar ve kollar için vuruş hasarı yükseltildi.
Bandajların iyileştirme süresi 8,5 saniyeden 4,5 saniyeye düşürüldü. Kullanma süresi ve toplam iyileştirilen sağlık öncesiyle aynı.
Oyuncular artık önceden inilmesi mümkün olmayan yerlere paraşütle inebilecekler.
15x dürbün için sıfırlama mesafesi işaretleri eklendi.
7,62mm silahlar için yeni bir 4x dürbün nişanı eklendi.
Keskin Nişancı Tüfekleri (KNT) ve Hafif Makinalı Silahlar (HMS) için yeni bir 4x dürbün nişanı eklendi.
Dürbünlerin dışında kalan alan için bir bulanıklık efekti eklendi.
Mermilerin suya girişi artık merminin hızına göre değişecek.
TPP görüşünde yere yatarken kamera pozisyonu artık daha alçak olacak.
SKS ve Mini-14 atış oranı düşürüldü.
Elinizde DMR bir silah tutarken koşu hızı yükseltildi – artık Taarruz Tüfekleri (TT) kadar hızlı.
Mk14 için geri tepme azaltıldı.
8x ve 15x dürbünler artık M16A’ya takılamayacak.

 

Eşyalar

İki yeni silah eklendi:

DP-28 eklendi: DP-28 her yerde bulunabilecek. 47 mermilik şarjörü ile 7,62mm mermi kullanıyor. Görüş dürbünleri ve 4x dürbün takılabilir. Düşük atış seriliğine karşılık yüksek atış mesafesine ve vuruş hasarına sahip.

AUG A3 eklendi: AUG A3 yardım paketlerinde bulunabilir. 30 mermilik şarjör ve 5,56mm mermi kullanıyor. Yüksek mermi hızı, yüksek atış seriliği ve düşük dikey geri tepmeye sahip bir silah.

Kar98k artık yardım paketlerinden çıkmayacak.

 

PUBG Keskin Nişancı Tüfekleri

Arayüz

İngilizce için yeni bir yazı fontu eklendi.
Oyun içi arayüz, seçenekler penceresi, envanter, menü ekranı ve sistem mesajlarının tasarımları geliştirildi.
Solo ve Takım için arayüz geliştirildi:
Takım arkadaşlarınızın sağlık barları sol üstten sol alt köşeye taşındı.
Mini harita, dünya haritası ve takım listesi arayüzlerindeki renkler ve işaretler değiştirildi.
Takım arkadaşlarının durumları için (araçta, paraşütle iniyor, canlı/ölü, yere yıkılmış, bağlantı durumu vs.) gösterge eklendi.Etkileşim arayüzü geliştirildi:
Eğer çantada yer kalmadıysa, eşya alınamayacağını göstermek için font rengi kırmızıya dönecek.
Mini haritanın renk yoğunluğu düşürülerek takım arkadaşlarınız ile ilgili bilgilerin göz önünde olması sağlandı.
Dünya haritasının renkleri ayarlanarak işaretlerin ve diğer bilgilerin görünürlüğü arttırıldı.
Oyuncular takım arkadaşlarının görüş alanı yönünü dünya haritası ve mini haritada görebilecek.
Takım oyuncuları aynı araca bindiklerinde işaretleri birleşecek.
Sistem öldürme bilgileri sol alttan sağ üst köşeye taşındı.
Sağlık çubuğunun tasarımı değiştirilerek %75 noktasını göstermesi sağlandı. Artık sağlık %75’in altındayken kırmızıya dönmeyecek.
Ayarlarda öldürme kamerası ile ilgili bir seçenek eklendi. Artık oyuncular oyun sonu ekranında öldürme kamerasını inceleyebilecek.
Duo ve Takım modları için öldürme kamerası tüm takım oyuncuları öldükten sonra açılacak.

 

 

Ses

Lobi müziği değiştirildi.
Araç motor sesleri geliştirildi.
Mavi alanın çevresi için yeni bir ses eklendi.
Kırmızı alan için üç yeni ses efekti eklendi:
Bombaların bırakılma sesi
Bombaların düşme sesi
Bombaların patlama sesi
Karakterin suya atlaması ile ilgili yeni sesler eklendi. Ses hıza göre değişecek.

PUBG Yeni Araç Sesleri

 

 

Hata Düzeltimleri

Motosikletin arkasında oturan oyuncu için kameranın titremesi düzeltildi.
Art arda bandaj kullanıldığında animasyonun oynatılmaması hatası düzeltildi.
Paraşütle atlarken belli binalarda oluşan pembe alanlar kaldırıldı.
Atlarken ateş edilebilmesine yol açan bir hata düzeltildi.
Yakın bakış modundayken nişangahın bulanıklaşması azaltıldı.

 

Kaynak Yazı: https://www.playbattlegrounds.com/news/108.pu – https://www.playbattlegrounds.com/news/105.pu

 

 

PUBG Test Sunucusu: 1.0 Güncelleme Notları, hakkında yazdığım yazı için ne düşünüyorsunuz?

  • Şu anda test serverlerinde denenebilen güncelleme hakkında ne düşünüyorsunuz?
  • Yeni gelen güncellemeler ile birlikte sizce oyunun akışı değişecek mi?
  • Bu gibi başka konuları da sizler için araştırayım mı ?

Düşüncelerinizi ve cevaplarınızı aşağıya yorum olarak yazarsanız hemen yorumunuzu okur ve sizin yorumunuza geri cevap yazarım.