PUBG: Eylül Ayı Güncellemesi (11 Eylül) PlayerUnknown’s Battlegrounds Eylül güncellemesi, dün itibari ile yayınlandı. Anladığım kadarıyla ilk başta test sunucularında denenebilecekmiş. Güncelleme bu akşam test serverlerinde indirilmeye sunulacak. Eğer sıkıntı çıkmazsa, 2 gün sonra normal sunucular için indirilmeye açılacak. Bir karmaşa olmasın diye resmi PUBG sitesinden, orjinal olarak çeviriyoruz…

PUBG: Eylül Ayı Güncellemesi (11 Eylül)

Oyuncular,
Önceki geliştirme günlüğümüzde belirttiğimiz gibi, yamalarımızı ve güncelleme programımızı, yeni özellikleri test etmeden ve bunları dağıtmadan önce sabitlemek için harcadığımız arttırdık. Bu hafta, Salı akşamı KST’de (Salı sabahı CEST, sabahın erken saatlerinde PDT’de) indirilebilecek Test sunucularına yönelik bir güncelleme çıkarılacak ve bazı yeni özellikler, hata düzeltmeleri ve iyileştirmeler olacak.

Düzeltme notlarına girmeden önce birkaç önemli konuyu ele almak istiyoruz.

Güncelleme hakkında…

Birçok oyuncunun denemeyi dört gözle beklediğinin farkındayız. Action and Gunplay Lead’imiz Pawel Smolewski, röportajında ​​bunu söyledi ancak insanlar istediği anda bu özelliği tanıtmak için bazı engeller var. Her şeyden önce, tonozlama sistemimiz harita üzerinde önceden tanımlanmış nesneler veya yerlerde oluşturulmamıştır. Erangel’de tonozlu veya tırmanılabilen binlerce nesne var. Eylemi gerçekleştirmek için, her nesnenin geometrisi ve özellikleri dinamik olarak algılanmalı ve analiz edilmelidir. Algoritma oldukça karmaşıktır ve titiz test  ince ayar gerektirir.

Çevrim içi sunucularda dağıtımdan önce yalnızca birkaç gün boyunca test etmeniz, tüm hataları ve yan etkileri tanımlamamız için yeterli olmayacaktır. Bu nedenle, Kasım ayı başlarında daha uzun süre test etmeyi planlıyoruz. Gerekirse, test sunucularında Kasım’dan önce bile belli bir süre yayınlabiliriz. O zamana kadar, bu özellik üzerinde dahili olarak çalışacağız.

 

PUBG Yapımcıları Oyuncuyu Önemsiyor

Yani güncelleme, direk yayınlanmayacak, kasım ayına kadar devam edecek çünkü oyunun algoritması karışık ve istedikleri her şey hemen yapılamıyormuş, bunun için uzunca bir süre test etmeleri gerekmekteymiş. Buda bize şunu kanıtlıyor ki PUBG yapımcıları gerçekten oyuncuları önemsiyor ve onlar hatalar ile karşılaşmasın diye güncellemeyi hemen yayınlamak yerine ilk test sunucularında denetliyor ve üzerinde tekrardan çalıştıktan sonra yayınlıyor.

 

AFK Oyuncuların, Puan Kasması…

Güncelleme notlarında gördüğüm ve ortalıkta yayılan haber doğru, PUBG yapımcıları bu çakallığa dur dedi, ve yeni güncelleme, AFK oyuncularına puan kastırmayacak kurallar getirmiş durumda. İlerliyen zamanlarda ise bu sistemi değiştireceklerini söylemişler. Daha iyi bir sistem getireceklerinden şüphemiz yok 🙂

 

FPP Moduna Ekleme


Son zamanlarda OCE sunucularında DUO için birinci kişilere özel sunucular ekledik. SOLO ve SQUAD için bölgedeki oyuncu verilerini izlemeye devam edeceğiz ve ne zaman başka bir oyun modu ekleyebileceğimizi belirleyeceğiz.
Verilere bakıp OPC sunucularına FPP ekledikten sonra Güney Amerika ve Güneydoğu Asya’daki FPP oyuncularının yakın zamanda arttığını bulduk. Kesin sonuçların bildirimi gelir gelmez verileri izlemeye ve güncelleme sağlamaya devam edeceğiz. SA ve SEA sunucularındaki oyunculara kesinlikle daha iyi bir FPP deneyimi sunmak isteriz. Bununla birlikte, başka bir oyun modunun eklenmesinin oynatıcı tabanının bir bütün olarak kullanıcı deneyimine zarar vermeyeceğinden emin olmak için bunu daha ayrıntılı bir şekilde incelemeliyiz.

 

Gel Gelelim Güncellemelere…

Oyun Optimizasyonu

  • Gölgeler optimize edildi.
  • Binaları optimize ederek düşük sınıf PC’lerde performans arttırıldı. (Ya da arttırılmaya çalışıldı.)
  • Yakın çevrede çok sayıda araç bulunduğu zaman en iyi duruma getirilmiş istemci ve sunucu performansı.
  • Kullanıcı arayüzü optimize edildi.

Dünya

  • Sisli hava eklendi.
  • Sisli hava etkisi haritadaki oyuncu görüşünü engelleyecek. Bu hava etkisi düşük olasılıkla oluşacak.
  • Hava etkisini test etmek için test sunucusu oyun sırasında sisli havanın oluşma ihtimali daha yüksek olur, ancak normal sunucular için nadir olarak görülecek.
  • Mevcut hava etkilerinde gökyüzünün grafikleri geliştirildi.
  • Stalber’in doğusunda bulunacak olan yeni bir şehir eklendi.

 

UI / UX

  • Cross-Hair rengini değiştirmek için yeni bir seçenek eklendi.
  • Yanlara eğilme için kontrol seçeneklerine yeni Double Tap özelliği eklendi. (Varsayılan tuşlar Q ve E’ye ayarlı)
  • Serbest bakıştan (sol alt’a basınca etrafa baktığımız bakış açısı) karakterin görüş çizgisine geri dönmesinin görsel etkisini artırmak için yeni seçenek eklendi.
  • Sarf malzemelerini kullanmak için yeni anahtar tuşları eklendi.
  • Takım arkadaşlarının isimleri şimdi duruşlarını temsil ediyor. (IE Ayakta durma, Crouching, Eğilimler vb.)
  • Geçerli konumunuzu haritada işaretlemek için yeni anahtar tuşu eklendi. (Varsayılan anahtar “insert” tuşu olarak ayarlandı.)
  • Haritayı karakterin geçerli konumu etrafında ortalamak için yeni bir anahtar tuşu eklendi. (Varsayılan anahtar “Space” tuşu olarak ayarlandı.)
  • Sarf Malzemelerini (Sıhhiye Çantası, İlk Yardım Seti ve Sargı Eşyası) sırasına göre kullanmak için yeni bir anahtar tuşu eklendi. (Varsayılan anahtar “-” olarak ayarlandı.)
  • Farenin tekerleğini tıklatarak sıfırlama mesafesini sıfırlamak için yeni bir özellik eklendi.
  • Rapor penceresinin konumu ayarlandı.

 

Yeni öğe

  • Mini-14 adında, yeni bir silah eklendi. Mini-14, hafif ve kompakt bir 5.56 yarı otomatik sniper tüfeği olarak oyuna geliyor.
  • Silah, namlu ve şarjör yuvaları için keskin nişancı tüfeği eklentileri kullanır ve herhangi bir optik görüş dürbünü takılabilir hale geldi.
  • Bu silah, diğer DMR’lerden daha düşük hasar istatistiklerine sahiptir ve bu da çok yüksek namlu hızı ve düşük kurşun düşüşü ile telafi edilecek şekilde ayarlanacak.

 

Oynanış

  • Gölgelerin oluşturulduğu mesafe, adil oyun sağlamak için tüm grafik ayarları arasında senkronize edildi.
  • Su altında iken düşen oyuncular artık nefes algılayıcısına sahip olacaklar ve zamanla ek hasar alacaklardır.

Çeşitli silahların dengesi ayarlandı:

  • Crossbow’un yeniden yükleme hızı %35 arttırıldı.
  • Tommy Gun Care Packages’tan çıkarıldı ve evlerde bulunabilir hale getirildi. Artık Susturucu, Dikey Foregrip ve Şarjörler gibi eklentileri destekliyor.
  • Yatay geri tepme skalası, yüksek yatay geri tepme özellikli silahlarda daha iyi tutarlılık için sıkıştırılmıştır.
  • Artık bombanın pimini çektikten sonra silah değiştirir veya silahsız duruma geçerseniz bomba patlamayacak.
  • Artık silahınızı yanlışlıkla yere atıp tekrar aldığınızda atış modunu düzeltmeniz gerekmeyecek. Eğer otomatik modda yere bıraktıysanız geri aldığınızda yine otomatik modda olacak.
  • Motosikletlerin çarpışma hasarı düzeltildi.

pubg

 

Eylemler

  • Geri tepme animasyonları tüm silahlar için güncellendi.

Ayarlanan animasyonlar ve atılabilenlerin dengesi;

  • Flash el bombasının fünye süresi 2,5 saniyeye düşürüldü.
  • Frag Grenade’nin öldürücü ve yaralama alanı arttırıldı.
  • Artan hızlara ve daha doğru yörüngelere izin vermek için el bombaları atma animasyonunu geliştirdi, ancak atılabilir nesnelerin görsel yörünge mesafesi azaltıldı. (Yani eskiden 10 metre uzaklıktaki el bombasını görüyorsak artık 7 metreden uzaktaki el bombalarını göremeyeceğiz.)
  • El bombalarının pişirilmesi artık manuel. (Varsayılan tuş R olarak ayarlandı.)(Pişirilme derken bombanın pimini çektikten sonra elde tutup son 3 saniyede fırlatma.)
  • Artık bombalar için yukarıdan gelen ve yerden atış modu arasında geçiş yapabilirsiniz. (Varsayılan anahtar Sağ Fareye tıklayın.)
  • Bir karakterin hareket hızı bombaların yörüngesini etkileyecek.
  • Geliştirilmiş yanlara eğilme animasyonu; sol tarafa eğilerek vücudun daha az açığa çıkması.
  • Koşma, nefes sayacının yenilenmesini artık engelleyecek ve eğilme durumunu otomatik olarak durduracaktır.
  • Yeniden yüklemeyi iptal etmeden duruşunuzu değiştirebilirsiniz.

 

Sesler

  • Sarf malzemeleri kullanılırken çıkacak olan yeni sesler eklendi.
  • Yeniden yüklenen şarjör ve pencere kırılması için duyma mesafesi düzenlendi.
  • Araçlarla karakterler arasındaki çarpışmalara yeni bir ses eklendi.
  • Bombanın emniyet pimini kaldırma animasyonu için yeni ses eklendi.

 

Hata düzeltmeleri

    • Haritanın altında düşen veya kaybolan karakterler artık otomatik olarak yukarı ışınlanır. (Yani yer altına düştüyseniz artık korkmayın, tepenizde ki yola ışınlanacaksınız.)
    • FOV sürgüsü değerinin, FOV sürgüsü ayarına bakılmaksızın FPP modundaki araçların içinde hatalı biçimde gözükmesine neden olan bir hata düzeltildi.
    • Seçeneklerdeki kontrolleri değiştirirken, oyunun donmasına neden olan bir hata düzeltildi.
    • Bazı silah eklentilerinin açıklamaları düzeltildi.
    • Bir oyuna yeniden bağlandıktan sonra diğer karakterlerde oluşan animasyon hataları düzeltildi.
    • Seyirci modu ile ilgili birkaç hata düzeltildi.
    • Oyunun başlangıcında, sıfırda görünen nefes sayacı hatası düzeltildi.
    • Yeniden yükleme sırasında bir karakter Sağ Fare’ile bir öğeyi yağmalarsa, yeniden yükleme artık iptal edilecek.
    • Korna çalma sırasında, haritayı açarken veya diğer eylemleri gerçekleştirirken, sesin kalıcı olmasına neden bir hata düzeltildi.
    • Artık Seçeneklerde tek bir tuşa birden fazla özellik atayamazsınız. (Hem zıplama hem de eğilmeye B tuşunu atamak gibi.)
    • Farklı bir silaha geçiş yaparken Envanter ekranında silahın şarjör pozisyonundaki bir grafik hatası düzeltildi.

pubg

 

Diğerleri

    • BP tarımını ve AFK kullanıcıların BP elde etmesini önlemek için BP metodolojisi gözden geçirildi. Ek kurallar eklendi ve geliştirilmeye devam edecek.
    • FPP’li tüm bölgelere FPP Lider Tablosu eklendi.
    • NVIDIA ShadowPlay Highlights™ şimdi Windows 7 ve Windows 8’de çalışıyor. (Ancak, Windows Aero Teması devre dışı bırakılırsa çalışmayabilir.)

 

Kaynak: https://www.playbattlegrounds.com/news/90.pu

 

PUBG: Eylül Ayı Güncellemesi (11 Eylül), hakkında yazdığım yazı için ne düşünüyorsunuz?

  • Sizce bu güncelleme oyuna renk katacak mı?
  • Sizce oyuna ne eklenmeli yada ne gibi değişiklikler olmalı?
  • Peki güncelleme içeriğini beğendiniz mi?
  • Bu gibi başka konuları da sizler için araştırayım mı ?

Düşüncelerinizi ve cevaplarınızı aşağıya yorum olarak yazarsanız hemen yorumunuzu okur ve sizin yorumunuza geri cevap yazarım.