Güncelleme Notları

Devblog 117 Rust XP Sistemi Detayları

Rust XP Sistemi Detayları

Rust XP sistemi’ ne odaklandığımızdan dolayı bu hafta güncelleme yok. Prerelease serverında yeni kullanıcı arabirimini, çabuk crafting menüsünü ve level atlama animasyonunu deneyebilirsiniz.

Blogda ayrıca pvp yi yeniden mükemmel hale getirme , gelecek zırhlar ve daha fazlası hakkında detaylar bulabilirsiniz.

Rust XP sistemi [Maurino Berry]

7 Temmuzda Prerelease’ i ana oyuna ekleyerek Rust Xp Sistemini yayınlamaya hazırız.Bu mükemmel olacağı anlamına gelmiyor. Sadece oyuna ekleyip geliştirmeyi ana oyunda sürdürmemize yetecek kadar iyi olduğu anlamına geliyor.

Pre-release’ i ana oyuna eklediğimizde, Rust’ un şu anki versiyonunu farklı bir sisteme ayıracağız.Böylece Rust XP sistemi geldikten sonra da alıştığınız Rust deneyimini yaşamaya devam edebilirsiniz. Aynı Legacy gibi yeni updateler olmayacak fakat ileride bir ziyaret edip oynaması eğlenceli olacaktır.

İlerlemeden bahsetmişken; Sonunda “Eşya Sahipliği” sistemini prerelease’ e ekledim ve şimdiye kadar mükemmel sonuçlar aldım.Bir çok bug ve crashla karşılaştık ve şimdiye kadar hepsi çözüldü.Önümüzdeki birkaç günü sistem ile şu anki koddan daha uyumlu çalışcacak bir kod yazmakla geçireceğim.Bu sistemde hammadde kullandıkça, kendi yarattığın suyu içtiğinde, ev eşyalarını kullandığında (fırını çalıştırma/evi tamir etme gibi) xp kazanacaksınız.

Bunun dışında düşürülmüş oyuncuların üstüne item koyup kaldırmak veya öldürdüğünüz adamın itemini kullandıkça ona xp gitmesi gibi birkaç sinir bozucu problemi çözmem gerek.Daha fazla açıklar için izliyor ve dinliyor olacağım ve ilerledikçe önüme çıkanları düzelteceğim.Eğer Rust Xp Sistemi için 1 hafta bekleyemem diyorsan prerelease serverına girip şimdiden Rust XP sistemini deneyebilirsin.

Çabuk İşleme (Craft) menüsü [Garry Newman]

rust_xp_sistemi

Crafting sistemini başka bir menüye ayırdığımızdan envanter menüsünün sağ tarafı çok boş kalıyordu. Bu boşluğun birazını hızlı işleme arayüzü ile doldurdum.

Bu arayüz sadece şu anda işleyebileceğin eşyaları gösteriyor.

Hitscan Mermiler [Garry Newman]

Önceleri, ateş ettiğinde mermi silahından çıkıp belli bir hızda ilerleyip yerçekimine maruz kalıyor ve bir süre sonra yavaşlıyordu.Aynı gerçek hayattaki gibi. Tek fark Rustta bu efekti hissettirmek için mermilerin gerçek hayattakilere göre çok daha yavaş.

Yakın mesafelerde berbat bir his veren bu sistem uzun mesafelerde fena değildi. Bu berbat hissiyat merminin oyuncunun ekranında ateşlendikten sonraki karede ilerlemeye başlamasıyla iyice çığrından çıkıyordu. Bu sisteme göre çatışmalar oyuncunun fpssine göre şekillenebiliyordu. Ki bu gerçekten kötü birşey.

 

Artık silahını ateşlediğinde mermi anında kullandığın mermi çeşidine göre belli bir mesafeyi katediyor. Ondan sonra da tıpkı eskisi gibi etkilere maruz kalıyor.Sonuç oalrak yakın mesafeli çatışmalar artık tamamen anında isabete dayalı. Fakat uzun mesafe çatışmalardaki yerçekimi efekti vs. hala mevcut.

Kod İşleme Süreleri [Garry Newman]

Kod işleme sürelerimizi düzeltmek için tam bir buçuk gün harcadım.Şu anda kodları işleyip Steam’ e upload edip oynanabilir hale getirmemiz yaklaşık 1 saat sürüyor.
Birkaç yıl önce bu bir hayaldi fakat günümüzde yeterince hızlı bile değil.

Eğer Linux, Mac, win32, win64 ü paralel olarak işleyerek bu süreyi 10-15 dakikaya indirmek mümkün.Sorun şu ki birden fazla Unity aynı proje dosyasından aynı anda işlem yapamıyor. Bu yüzden proje dosyasını yansıtmamız gerek.Bu da sorun değil bir proje dosyası 20 gb, bu da bütün platformları eklediğimizde 100 gb yapıyor. Debug versiyonu için de ikiyle çarparsan etti sana 200 gb.

Fakat bu tam bir palavra. Çünkü bir proje açtığında Unity içerikleri kendi kabarık Library dosyasına kopyalamayı seviyor.Böylece 20 gb’ lık proje dosyası 40 gb oluyor. Böylece 200 gb’lık bütün dosyalar da 400 gb oluyor.Bu da ayıracak yerin varsa o kadar büyük bir sıkıntı değil.

Fakat tam bir günlük programlamanın ardından Unity 5.4′ ün paralel şekilde çalışmayı sevmediği ortaya çıkıyor. Böylece tamamı zaman ve efor kaybıydı.Bir sebepten ötürü birden fazla program işlenirken durmadan lisansını kaybediyor bu yüzden elle tekrar girip aktive etmem gerekiyor.Bunun dışında bir de shaderleri işlerken oluşan port çakışmaları var böyle böyle sorunlar bitmiyor.

Eğer işe yarasaydı çok iyi olurdu, daha hızlı olurduk falan ama şimdilik siktir et. Zaten gereğinden fazla zamanımı ziyan ettim.

Arayüz Ayarları [Garry Newman]

Prerelease bölümünde artık cilalayıp parlatma dönemine gelmiş bulunmaktayız.Temel işler bitti yani sadece yaptıklarımızın üstünden geçip olan sistemleri geliştirmek kaldı.

İnşaat menüsü bazı performans iyileştirmeleri yaşadı. Ayrıca animasyonu da güncelledim ki daha akıcı olsun. Böyleceinşaat menüsü kapandığında animasyonun bitmesini beklemek yerine hemen başınızı hareket ettirebilirsiniz.Arayüzün üstünden geçerek scroll hızı çok yavaş olan panelleri düzelttim. Crafting kuyruğunun görünüşünü iyileştirdim vetıkladığında craftın iptal olacağını daha belirgin hale getirdim.

Level Atlama Bildirimleri [Garry Newman]

Level atladığınızda level sayısının artması dışında bir bildirim gelmiyordu. Bu yüzden bildirimler için yeni bir arayüz sistemi ekledim.Artık level atladığınızda bir bildirim ile beraber müzik çalacak.

devblog_117_rust_xp_sistemi

Ardından açılan yeni itemleri ekranda gösterecek.Sesler komik ve geçici. Eminim Alex kartal sesi falan bulur bunun için. Tabi önce birtane yakalaması lazım.

turkce-rust-xp-sistemi

Lone Wolfs [Garry Newman]

Sizleri gerçekten dinliyoruz. Biliyorum geçen hafta yalnız kurtlar hakkında biraz kabaca konuştuk bu yüzden size sürpriz yapıp gerçekten umurumuzda olduğunuzu göstermenizi istedim.

Bundan sonra oyundaki bütün kurtlar 10 kat daha fazla ısırma hasarı verecek! Ayılar bu durumdan etkilenmiyor. Umarız bu olay son zamanlarda duyduğumuz yalnız kurt vs bir gruğ kurt tartışmalarına bir son verir.

Taret Yapım Bedeli | Maurino Berry

Taretler olması gerektiği kadar kullanmıyor çünkü biz onu AK47den önce gelmesini istedik. Eşyaların gereksinimlerini değiştirdik.
Artık 75 Yüksek kaliteli metal yerine 50 Yüksek Kaliteli Metal + Ak47 gerekiyor. Umarız ki bundan sonra biraz daha sık kullanılır.

Fırlatılabilir Silahlar | Alex Webster

XP sisteminin gelişiyle birlikte biraz rahatladım ve tüm silahlara odaklandım. Biraz dengelemeye çalıştım. Biraz oynayın ve nasıl olduğuına bir de siz bakın.

Havaalanı Yenilenmesi | Vincent Mayeur

Arkadaşlarım XP sistemiyle kafa yorarken ben de eçmişte bitiremediğim çalışmalara tekrardan baktım ve olabildiğince hızlı tamamladım. Havaalanının gidişatı oldukça iyi.Birçok yapı daha yapım aşamasında olduğu için fazla çekim yapamadım ama burada geneline hakim olabileceğiniz fotoğraflar bulunuyor.
Bunlar benim laptopumdan çekilme fotoğraflar bu yüzden yüksek bir kaliteye sahip değil.Birçok yer tam da istediğim gibi bir hal almaya başladı. Güzel olacak.

Çift Namlulu Pompalı Tüfek Çalışması | Tom Butters

Evet, Çift Namlulu Pompalı Tüfek çalışmamda iyi bir ilerleme kaydettim. Geçen hafta bahsettiğim tornavida sapını da ekledim.
Döndürün fotoğrafı bir de siz bakın.

 

Daha eklemem gereken bazı materyaller var. Yaylara aklenecek pim tetik gibi ama bu her zaman yapılabilir.
 
Bu silah oyunda bulunan SMG gibi, insanlar özelleştirebilecek. Eğer Paul’un çizimindeki konsepti farkettiyseniz iki versiyon olduğunu görebilirdiniz. birisi uzun bir namlu + dürbün ve gerçek dipçik, en yakın zamanda bunlar hakkında çalışacağım.

Ağır Zırh ! | Taylor Reynolds

Zırhın büyük bir kısmını bitirdim. Ama hala arayüzü düzenlenmeli. Metali biraz matlaştırmak istiyorum. Şu anki görüntüsü rust için çok parlak. Ona uygun hantal bir görüntü eklemek güzel oldu.özellikle de “takım halindeyken”.

devblog_117_turkce_rust_xp_sistemi

Kemik Zırh Yenilenmesi |Paul Bradley

Yaptığımız bir çok zırh şu an gereksinimleri karşılamıyor. Bunu siz de farkediyorsunuz. Bu eşyalar daha çok dikkat ve efor istiyor. En çok da kemik zırhı sevmiyoruz bu konuda. Çok aptalca çünkü biz onu bir şeylerin üstüne giyilmesi ve gerekli bölgeleri koruması için tasarladık. Bu sayede estetik bi görüntü elde edemiyorduk. Şimdiki çalışmamızda daha havalı bir görüntü elde edeceğiz ve şüpheniz olmasın kıyafetlerinizin üzerine tam oturacak. Hafif/orta/ağır gibi zırh grupları olacak. Kemik zırh için hafif zırhı seçtik.
 
Zırhı deri/post ile birleştirip daha ilkel bi görüntü vereceğiz. “da9L88” e yapmış olduğu kemik kast konseptleri için çok teşekkür ederiz. Pek yardımı olmadı fakat iyi bir ilham kaynağı oldu.
 
 devblog-117-rust-xp-sistemi_server
 

Music | Alex Rehberg

 
Şu anda kullandığımız Unity’nin beta versiyonu OSX’de tonlarca hataya uğradı bu yüzden zamanımı daha çok başka şeyler yaparak harcadım. Ama müzik sistemi hakkında da iyi bi ilerleme katettim ve geçerli müzikleri ayıkladım. Oyundaki yaşanan ana uygun olmayan bir müziği de kaldırdım. Zaman geçtikçe daha da çok yapacağım. Yalnızca bir avuç dolusu müziğe sahip olduğumzdan dolayı onlar zamana ve mekana bağlı olarak değişmeyecek. Sabit kalacak. Fakat daha çok müziğe sahip olduğumuzda onlar üzerinde bi değişiklik yapacağım.
Yorumlar (1)
  1. deli52 dedi ki:

    süper

Yorum yap

Email adresin yayımlanmayacaktır. (Gizli kalır) Gerekli alanlar işaretlidir. ( * )